50 درصد کاهش حقوق رئیس جمهور اکواردور برای مقابله با کرونا

به گزارش هوای اصفهان، رییس جمهوری اکوادور و اعضای کابینه دولتش در راستای تدابیر مربوط به مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور که به اقتصاد آن ضربه ای جدی وارد نموده، حقوق هایشان را 50 درصد کاهش دادند.

50 درصد کاهش حقوق رئیس جمهور اکواردور برای مقابله با کرونا

به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته های اخیر بحران آغاز کروناویروس، مقام های حوزه بهداشت و درمان کشور اکوادور را به ویژه در شهر گوایاکیل، عظیم ترین شهر این کشور به شدت تحت فشار گذاشته است و در مواردی گزارش شده که حتی بعضی اجساد در خانه ها یا خیابان ها برای چند ساعت به حال خود رها شده اند.

دولت اکوادور طرحی برای کاهش حقوق ها پیشنهاد نموده که شامل دیگر مقامات سیاسی نظیر قانونگذاران مجلس ملی اکوادور نیز می گردد. تعدادی از این قانونگذاران اخیراً از برنامه های لنین مورنو، رییس جمهوری اکوادور برای افزایش مالیات ها به منظور تقویت دارایی های دولت همزمان با بحران شیوع کوروناویروس انتقاد نموده اند.

مورنو در پستی در صفحه توییترش نوشت: من طرح کاهش 50 درصدی حقوق های ماهانه رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری، وزرا و معاون های وزرای دولت را هماهنگ نموده ام.

جدیدترین آمارهای رسمی مربوط به اکوادور حاکی است، تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید در این کشور به 7 هزار و 466 مورد و تعداد افراد جان باخته در اثر ابتلا به این بیماری به 333 مورد رسیده است. بر اساس یک گزارش دیگر، تعداد 384 تن نیز گمان برده می گردد که در اکوادور در اثر کروناویروس جان خود را از دست داده اند اما جزو موارد تاییدنشده محسوب می شوند زیرا پیش از مرگ آزمایش ابتلا به کرونا را نداده بودند.

مورنو همچنین پیشنهاد داده که یک صندوق یاری های انسان محبت آمیز ایجاد گردد. درآمد این صندوق به وسیله دریافت پنج درصد از مزایای مربوط به درآمدهای بالای یک میلیون دلار و نیز مالیات بر کارمندانی با حقوق ماهانه بیش از 500 دلار خواهد بود.

این تدابیر مورد انتقاد بعضی شهروندان، اتحادیه ها و رهبران اصناف و تجارت قرار گرفته است. ریچارد گومز، رهبر یکی از اتحادیه های کارگری در اکوادور در مصاحبه ای گفت: این مالیاتی که ما به دنبال جمع آوری آن از کارمندان و کارگران هستیم، ناعادلانه است؛ به ویژه با توجه به این که می بینیم در این تدابیر مشارکت دولت لحاظ نشده است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "50 درصد کاهش حقوق رئیس جمهور اکواردور برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد کاهش حقوق رئیس جمهور اکواردور برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید