خبرنگاران تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاری 32 درصد کاهش داشت

به گزارش هوای اصفهان، شهرکرد - خبرنگاران- رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش رفت و آمد در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا گفت: تصادفات رانندگی در استان در سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است.

خبرنگاران تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاری 32 درصد کاهش داشت

سرهنگ غلامعلی نوربخش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار هوای اصفهان اضافه نمود: در سال گذشته تعداد فوت شدگان در حوادث رانندگی در استان 11 درصد کاهش و تعداد تصادفات جرحی نیز 48 درصد و تعداد مجروحان ناشی از تصادفات34 درصد وتصادفات خسارتی 32 درصد کاهش داشت.

نوربخش بدون اعلام تعداد کل تصادفات در سال گذشته گفت: 757 فقره تعداد تصادفات در سال گذشته نسبت به سال 98 کاهش داشت که بیشترین علت تصادفات به دلیل بی توجهی به جلو و رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی رانندگان بود و بیشترین نوع خودروها در تصادفات سواری بود.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: محور شهرکرد به شلمزار، محور بروجن به لردگان و محور لردگان به ایذه به عنوان پرحادثه ترین محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته بود.

وی گفت: در استان 49 گردنه و نقطه پرخطر و 600 پیچ کوهستانی خطرناک وجود دارد که شهرستان لردگان با 991 کیلومتر بیشترین میزان جاده های استان را دارد و از محورهای پرخطر در حوزه تصادفات استان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 34 دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان فعال است ، گفت: افزایش تعداد دوربین های نظارتی در دستور کار قرارگاه کاهش تصادفات استان قرار گرفته است.

به گفته وی، بیش از نیمی از تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد که با نصب علایم رانندگی بیشتر و ایجاد خط های هشدار دهنده و تابلوهای هشدار می توان این میزان را کاهش داد.

نوربخش با اشاره به آغاز با اعمال محدودیت های ترافیکی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: این اعمال قانون در تمام ورودی های برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان در حال اجراست.

به گزارش هوای اصفهان، در چهارمحال و بختیاری سه هزار و 732 کیلومتر راه دارد که 259 کیلومتر بزرگراه، 761 کیلومتر راه اصلی، 291 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 369 کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاری 32 درصد کاهش داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاری 32 درصد کاهش داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید