دانشگاه نیازمند کمک صنایع استان برای مقابله با کرونا است

به گزارش هوای اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در این شرایط خاص که با اپیدمی ویروس کرونا روبرو هستیم این دانشگاه نیازمند کمک بیشتری از سوی صنایع استان برای مقابله با این بیماری است.

دانشگاه نیازمند کمک صنایع استان برای مقابله با کرونا است

به گزارش هوای اصفهان آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سید کشمیری گفت: بیشتر نیازهای این دانشگاه در زمینهٔ تأمین ماسک، لباس حفاظتی، مواد ضدعفونی، دستگاه های ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) و رادیولوژی تشخیصی و دیگر است و در این شرایط حساس حضور همه دستگاه ها از جمله صنایع در کنار دانشگاه ضروری است.

وی درباره کمک سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: هرچند این سازمان کمک های زیادی به شهرهای جنوبی استان در زمینه تحویل وسایل بهداشتی از جمله آب ژاول برای شست و شوی شهرها و بعضی اقلام محافظتی داشته است اما تا به امروز به صورت مستقیم به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک نکرده است.

کشمیری تأکید کرد: انتظار ما از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی این است که برای تأمین اکسیژن سازهای بیمارستان ها، خرید دستگاه های تنفس مصنوعی، راه اندازی اتاق های فشار منفی برای نگهداری بیماران حاد تنفسی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک کند.

وی اضافه کرد: شورای راهبردی پتروشیمی ها در پاسخ به نامه ای که به آن ها ارسال شد به حساب مشترک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اتاق بازرگانی در قالب پویش کمک به دانشگاه 5 میلیارد تومان کمک کرد و قرار شد این وجه برای خرید وسایل حفاظتی و زیرساخت های درمانی استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گیرد.

کشمیری گفت: همچنین قرار است شورای راهبردی پتروشیمی ها در هفته جاری به حساب هدایای دانشگاه 4 میلیارد تومان دیگر واریز کند که با احتساب مبالغ قبلی میزان کمک این شورا به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به 9 میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: افزون بر این اتاق بازرگانی بوشهر در فاز نخست 23 دستگاه تنفس مصنوعی، گان های حفاظتی، ماسک ان 95، 2 هزار لیتر مایع ضدعفونی تحویل این دانشگاه داده است.

وی اضافه کرد: تاجران و بازرگانان استان بوشهر تا به امروز بیش از یک میلیارد تومان در زمینه تأمین و خرید تجهیزات و وسایل موردنیاز بیمارستان ها با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همکاری کردند و افزون براین نیز 300 میلیون تومان وجه نقد کمک شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین استانداری این استان نیز تا به امروز یک میلیارد و 250 میلیون تومان نقد و 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای انجام تأسیسات برق اورژانس هسته ای کمک کرده و 2.5 میلیارد تومان دیگر نیز در این پروژه متعهد به همکاری و کمک شده است.

کشمیری گفت: اداره اموال تملیکی استان بوشهر نیز تا به امروز نزدیک به 70 تا 80 هزار ماسک با پرداخت مبالغی خریداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز 10 هزار ماسک ان 95 به صورت رایگان کمک کرده است.

وی گفت: نباید در این شرایط سخت دانشگاه علوم پزشکی را تنها گذاشت، از دستگاه های مختلف در شهرستان های استان کمک های پراکنده ای به مراکز بهداشت و درمان استان بوشهر شده است که جای قدردانی دارد.

کشمیری درباره مسمومیت براثر مصرف الکل در استان بوشهر بیان نمود: با توجه به اطلاع رسانی ویژه ای که در مورد ضررهای الکل و بی تأثیری آن در درمان کرونا شده است آمار افرادی که در اثر مصرف و مسمومیت الکل در این استان جان باخته اند بسیار کم است.

وی تأکید کرد: الکل هیچ نقشی در درمان بیماری کرونا ندارد و مصرف آن بسیار خطرناک است و ممکن است الکل های موجود در بازار متانول هایی باشند که با وایتکس بی رنگ شده باشند.

کشمیری بیان نمود: شهروندان در زمان تهیه الکل باید خیلی دقت و این مایه را از داروخانه معتبر تهیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: الکل صنعتی به هیچ وجه به درد ضدعفونی نمی خورد فقط الکل طبی آن هم از جای معتبر تهیه شود.

وی تأکید کرد: مصرف الکل خطر جانی دارد و ممکن است فرد را کور و کلیه او را از کار می اندازد و وارد کما کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان باید زنجیره انتقال قطع شود در این ارتباط ضمن رعایت بهداشت فردی باید از حضور در تجمع ها خودداری شود.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم اصول بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمع ها خودداری کنند حتی مراسم ترحیم را کاهش و به تشییع جنازه بسنده کنند.

کشمیری گفت: مردم رفت وآمدها را کم کنند، از تجمع خودداری، فاصله را رعایت و وارد هر مغازه، خانه، اداره و دفتری که می شوند میزبان باید با الکل و ماده ضدعفونی کننده دست افراد را ضدعفونی کند هرچند که مهم ترین اصل در این بخش شست و شوی دست ها است.

وی تأکید کرد: بی توجهی ما باعث می شود ویروس وارد بدن شود بنابراین باید دست ها را مرتب شست، فاصله ها را رعایت کرد، بیماران به موقع به مراکز درمانی مراجعه و کسانی که در ارتباط با بیماران هستند از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در اپیدمی نباید در مدت کوتاه تعداد زیادی بیمار اضافه شود چون اگر این اتفاق رخ دهد تعداد افرادی که به بیمارستان ها و تخت های ویژه نیاز پیدا می کنند افزایش می یابد و این امر بالاتر از توانمندی هر استان خواهد بود و باعث مرگ ومیر افراد می شود.

کشمیری یادآور شد: آمار بیماری کرونا در استان بوشهر قابل قبول و شیب ملایمی دارد و افزایش آمار در بعضی از روزها به دلیل تجمع نمونه ها یا بیماریابی فعالی است که انجام می شود و به تازگی افرادی که در کنار سایر مثبت ها قرار دارند نیز از آن ها نمونه گیری می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "دانشگاه نیازمند کمک صنایع استان برای مقابله با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه نیازمند کمک صنایع استان برای مقابله با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید