رشته های ورزشی المپیک نوین؛ قایق رانی

به گزارش هوای اصفهان، تاریخچه ورزش قایقرانی

ورزش قایقرانی پیشینه ای در حدود 4000 سال دارد.

رشته های ورزشی المپیک نوین؛ قایق رانی

انسان های نئاندرتال برای امرار معاش و محافظت از جان خود مجبور بودند از دریا استفاده کنند. آن ها از چوب درختان برای ساختن قایق استفاده می کردند.

قایق هایی که اسکیموها طراحی می کردند و می ساختند به نحوی پدر قایق های این دوره هستند. مردم کشورهای افریقایی همچون مصر در زمان های قدیم قایق هایی از جنس پوست حیوانات می ساختند.

سرخ پوستان بومی آمریکا از پوست گوزن و پوست درخت غان و مصری ها از پاپیروس برای ساختن قایق استفاده می کردند.

در سال 1871 میلادی در کشور انگلستان باشگاه قایقرانی پایه گذاری شد و تقریبا هم زمان با آن در شهر نیویورک هم باشگاه هایی تاسیس شد.

رفته رفته این رشته ورزشی به کشور شوروی سابق راه پیدا کرد و در سال 1885 میلادی نخستین مسابقه قایقرانی برای بانوان انجام شد. در اواخر قرن 19 میلادی ساخت و ساز قایق رونق و پیشرفت چشمگیری یافت و در سال 1904 میلادی فردی به نام آلفرد هین ریج برای اولین بار قایق رویه پلاستیکی را طراحی کرد و ساخت.

سال 1888 فدراسیون ورزش قایقرانی در کشور آمریکا تاسیس شد. نخستین کنوانسیون ورزش قایقرانی در اروپا سال 1923 میلادی تشکیل شد که در این جلسه قوانینی برای این ورزش وضع شد.

قایقرانی جزو بازی های المپیک سال 1896 قرار گرفت، اما به دلیل اینکه آب و هوا نامساعد این رشته ورزشی منحل شد.

از آن دوره تا به امروز ورزش قایقرانی مجموع رشته های قایقرانی حاضر در المپیک 12 رشته است و از این تعداد 9 رشته به خانوم ها و 3 رشته به آقایان اختصاص داده شده است. در بازی های جهانی تعداد این رشته ها 27 تا است که 18 رشته به مرد ها و 9 رشته به خانوم ها تعلق دارد.

منبع: کجارو / noonoab.ir / sport.harferooz.com

به "رشته های ورزشی المپیک نوین؛ قایق رانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های ورزشی المپیک نوین؛ قایق رانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید