صنایع غذایی با مشکل کمبود روغن روبرو هستند

به گزارش هوای اصفهان، تهران (پانا) - انجمن شیرینی و شکلات در نامه ای به معاون وزیر صمت از کمبود روغن در این صنعت اطلاع داد و می گوید روغن 3 برابر نرخ مصوب بدست صنایع می رسد.

صنایع غذایی با مشکل کمبود روغن روبرو هستند

انجمن شیرینی و شکلات در نامه ای به معاون مهدی صادقی نیارکی، معاون وزیر صمت با اشاره به مشکل کمبود روغن در صنایع شیرینی و شکلات گفت: یک حلب روغن 16 کیلویی صاف که نرخ مصوب آن 134 هزار و 500 تومان است را صاحبان صنایع اگر خوش شانس باشند از بازار آزاد می توانند به قیمت 420 هزار تومان تهیه کنند.

متن کامل نامه به این توضیح است:

احتراماً، همانگونه که استحضار دارید تأمین روغن مورد احتیاج این صنعت چند مدتی است دچار مشکل شده، بطوریکه کل توان مدیران و مالکان این صنعت بجای توسعه و نوآوری درامر فراوری و صادرات و تأمین احتیاجهای داخلی صرف تأمین روغن مورد احتیاج شده است، جهت استحضار یک حلب روغن 16 کیلویی صاف که 134 هزار و 500 تومان بهای مصوب دارد صاحبان صنایع اگر خوش شانس باشند از بازار آزاد بتوانند به قیمت 420 هزار تومان تهیه کنند؛ در راستای حل مشکل با کوشش های انجمن و مساعدتهای آن مقام عالی مصوب گشت تا قسمتی از روغن مورد احتیاج از محل ذخایر استراتژیک به این صنعت اختصاص یابد لکن متأسفانه مقرر شده همین رقم اندک نیز به وسیله کار گروه تنظیم بازار در استان های مختلف توزیع شود، تجربه سنوات قبلی نشان داده که ادارات صمت سهمیه را دنبال ننموده وتوزیع روغن نیز عادلانه نبوده و حداقل 50 درصد از سهمیه پایمال می شود.

این در حالی است که سهمیه قبلی انجمن که تیر ماه امسال به وسیله این تشکل توزیع شده شامل کل صنعت شیرینی و شکلات کشور اعم از عضو و غیر عضو و بر اساس پروانه فراوری واحدها بوده و حتی یک مورد شکایت مبنی بر عدم دریافت سهمیه را نیز شامل نشده، از آن مقام عالی استدعا می شود در راستای تأمین و توزیع عادلانه روغن اختصاص یافته و جلوگیری از توقف فراوری واحدهای این صنعت کماکان مساعدتهای لازم را مبذول فرمایند.

در 4 ماهه ابتدای امسال 157 میلیون دلار انواع شیرینی و شکلات به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است. معمولاً بیشترین صادرات این صنایع در نیمه دوم هر سال انجام می شود اما به گفته فعالان این صنعت، با توجه به شرایط تامین مواد اولیه فراوری و چالش های بازگشت ارز و … کارخانجات تمایلی به صادرات ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "صنایع غذایی با مشکل کمبود روغن روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع غذایی با مشکل کمبود روغن روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید