عملکرد وزیر علوم زیر ذره بین نمایندگان ، از مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 99 تا منع تحصیل بعضی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد

به گزارش هوای اصفهان، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

عملکرد وزیر علوم زیر ذره بین نمایندگان ، از مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 99 تا منع تحصیل بعضی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار دانشگاه هوای اصفهان، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

وزیر علوم دوکارته شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز، دوشنبه دوم دی ماه 98؛ پاسخ های منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سوال ملی پروانه سلحشوری نماینده تهران و 4 نماینده دیگر را قانع نماینده تشخیص ندادند و وزیر علوم از نمایندگان مجلس 2 کارت زرد گرفت.

تعطیلی مدارس جایگزین کاربرد پژوهش های دانشگاهی در کاهش آلودگی هوا شده است

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: متاسفانه به جای بهره گیری از پژوهش های دانشگاهی برای کاهش آلودگی هوا مدارس و دانشگاه های کشور را تعطیل می کنیم.

طراحی برنامه پزشک پژوهشگر

آیین نامه برنامه پزشک پژوهشگر در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. این آیین نامه براساس توافقنامه میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای حمایت از نخبگان پزشکی و دندانپزشکی تدوین شده است.

در این آیین نامه مقرر شده تا برنامه پزشک پژوهشگر طراحی گردد که این برنامه بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و به پزشکان و دندانپزشکان برتر تعلق می گیرد تا علاوه بر آموزش بالینی در مقاطع تخصص/ فوق تخصص/ فلوشیپ، در یک زمینه خاص تحقیقاتی مربوط به رشته بالینی خود نیز آموزش دیده و به کسب مدرک PHD نیز نائل آیند.

بیش از 134 دانشجوی گروه پزشکی دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل منع شدند

کیانوش دنیاپور، مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: با پیگیری های اجرا شده، 134 دانشجوی دانشگاه آزاد که بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل منع شدند.

سری دوم رشته محل های دوره های کاردانی نظام جدید اعلام شد

سری دوم رشته محل های جدید مرحله تمدید پذیرش دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و غیرانتفاعی کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1398 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 99 از 14 بهمن شروع می گردد

سازمان سنجش آموزش کشور مهلت مجددی برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 و همچنین بیست وپنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در نظر گرفته است که مطابق این زمانبندی جدید داوطلبان حتی برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود می توانند از 14 تا 16 بهمن ماه 98 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند.

آخرین مهلت پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پیغام نور اعلام شد

داوطلبان به منظور اطلاع از رشته های تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در مرحله پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال 1398 می توانند جداول حاوی اطلاعات رشته محل ها را مشاهده و ضمن تعیین کردن رشته و مؤسسه آموزش عالی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک ذیل و با توجه به موارد اعلام شده تا تاریخ 30 دی ماه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمایند.

تعداد مقالات ISI دانشگاه آزاد از مرز 100 هزار گذشت

بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: با توجه به گزارش پایگاه استنادی Web of Science) WOS) فراوریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز، 4 دی 1398 به عدد 100012 رسیده و به عبارتی از مرز 100 هزار عبور نموده است.

دانشگاه فنی وحرفه ای در نظام رتبه بندی دانشگاه های دنیا نهاده شد

در راستای بین المللی سازی فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای و و اهداف کلان دانشگاه برای حضور در رتبه بندی دنیای، با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای تا به امروز در هیچ یک از نظام های رتبه بندی شرکت نداشته و سیستم آموزشی این دانشگاه تا حدودی منحصر بفرد است، پس از مطالعه نظام های مختلف رتبه بندی و استخراج شاخص های تعیین، دو نظام رتبه بندی دنیای کیو اس (QS) و گرین متریک (GreenMetric) که قابلیت ها و امکانات دانشگاه فنی و حرفه ای در آن ها حائز اهمیت باشد انتخاب شد و خوشبختانه این دانشگاه برای نخستین بار در نظام رتبه بندی گرین متریک شرکت و مورد ارزیابی نهاده شد.

کلیات برنامه درسی 6 رشته تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب شد

در جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی کلیات برنامه درسی کاردانی ناپیوسته فنی ساخت عدسی و قطعات اپتیکی، ساخت فریم عینک و محافظ های چشمی و کاردانی ناپیوسته حرفه ای تربیت مربی نمایش کودک و کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری مکاترونیک صنعتی و کارشناسی ناپیوسته حرفه ای تربیت مربی موسیقی و موسیقی- آواز ایرانی به تصویب رسید.

حذف چاپ کاغذی انتها نامه ها 480 میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی می نماید

محمدتقی نظرپور معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم بیان نمود: با توجه به ابلاغ بخشنامه حذف و ممنوع کردن چاپ کاغذی انتها نامه ها / رساله ها و موارد مشابه به دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی با احتساب ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دو سال تحصیلی 1398-1399 و 1399-1400 می توان میزان صرفه جویی در مصرف کاغذ را برآورد کرد. برای فراوری تنها یک کاغذ A. 4 بالغ بر 10 لیتر آب (شش بطری آب معدنی 1.5 لیتری) مصرف می گردد؛ بنابراین با توجه به حذف چاپ کاغذی انتها نامه ها / رساله ها، 480 میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی می گردد..

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عملکرد وزیر علوم زیر ذره بین نمایندگان ، از مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 99 تا منع تحصیل بعضی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد وزیر علوم زیر ذره بین نمایندگان ، از مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 99 تا منع تحصیل بعضی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید