فراخوان طرحهای مرتبط با امنیت غذایی منتشر شد

به گزارش هوای اصفهان به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از نگرانی های بشر برای آینده تامین آب و غذای سالم است. نیازی که از ابتدای حیات انسان بوده و تا آخرین روز زندگی آخرین بشر بر روی کره زمین ادامه خواهد داشت. تامین غذا از منابع محدود طبیعی موجود در زمین که عمر زیادی از آن باقی نمانده است یکی از مسائل آینده بشر خواهد بود. اما شاید ایده های خلاقانه بتواند راهی برای تامین امنیت غذایی بیابد.

فراخوان طرحهای مرتبط با امنیت غذایی منتشر شد

بر اساس آمار و ارقام سازمان جهانی بهداشت، تقاضا برای غذا در 40 سال آینده دو برابر خواهد شد. افزایش تقاضایی که با منابع محدود و رو به اتمام غذایی در جهان مسائل زیادی برای کشورها ایجاد خواهد نمود. اما قطعا راه حل موجود در خوردن هر جنبنده زنده ای بر روی کره زمین نیست. راهی که بعضی کشورها در پیش گرفته اند تا پاسخی برای تامین نیازهای غذایی مردمشان بیایند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با توجه به اهمیت برطرف نیازهای اساسی کشور و حمایت از شرکت های فعال در زمینه امنیت غذایی فراخوانی منتشر نموده است.

در این فراخوان آمده است که ستاد از طرح های فناورانه شرکت های دانش بنیان برای ارتقای امنیت غذایی کشور حمایت می نماید. طرح های مورد نظر باید فراوریی باشند و قابلیت اجرایی شدن در شرایط اقلیمی و سیاسی کشور را داشته باشند.

همچنین وجود منابع پایدار برای تامین مواد اولیه با هدف استمرار در اجرای طرح و فراوری محصول، چابکی طرح ها و ایده ها برای انطباق با استانداردها و فراوری محصولات متنوع، وجود بازار داخلی برای محصول طرح یا تضمین صادرات برای محصولات ارزآور، استفاده از فناوری های جدید و کارآمد در اجرای طرح، تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و حمایت از طرح های فناورانه، کنترل کیفیت و عرضه محصول سالم و امکان اخذ مجوزات لازم در این طرح ها وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراخوان طرحهای مرتبط با امنیت غذایی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان طرحهای مرتبط با امنیت غذایی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید