مبنای غیرحقوقی موضع انگلیس

به گزارش هوای اصفهان، دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دفاع ملی و بومی است. به این عنوان که ما در حوزه نظامی، توانمندی های خود را افزایش می دهیم تا در صورت بروز خطر و مواقع تهدید خارجی، قابلیت دفاع از تمامیت ارضی کشورمان را داشته باشیم.

مبنای غیرحقوقی موضع انگلیس

ایران کشوری است که ثابت نموده در دو قرن گذشته هیچ اقدام تهاجمی نسبت به کشورهای همسایه و همجوار نداشته و همه فعالیت های نظامی کشورمان در جهت آمادگی برای دفاع از سرزمین ایران و منافع ملی مردم مان است. در این چارچوب برنامه بالا بردن توان موشکی جمهوری اسلامی جزئی از این دکترین دفاعی است.

ما در حوزه موشکی با هدف بازدارندگی، توانمندی های دفاعی و نظامی خود را افزایش می دهیم به این معنا که این توانایی برای ممانعت از تهدید کشورهایی است که می خواهند افکار سوء علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران داشته باشند. بنابراین حفظ توانمندی نظامی با هدف بازدارندگی صورت می گیرد و رزمایش هایی که به صورت نوبه ای در کشورمان برگزار می گردد و از جمله مانور نظامی پیامبر اعظم17 در منطقه خلیج فارس که در بالاترین سطح به اهداف خود رسید، نشان از آمادگی بالای جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود است.

ما نه بنای تهدید کشورهای همسایه و همجوار خودمان را داریم و نه این اقدام را تا به امروز صورت داده ایم اما اگر کشوری بخواهد نگاهی سوء به گوشه ای از خاک سرزمین مان داشته باشد حتما باید بداند این توانمندی در ایران وجود دارد و همواره این آمادگی دفاعی در بالاترین سطح حفظ می گردد تا پاسخ محکمی به متجاوزان داده گردد. توانمندی موشکی و اقتدار نظامی ما جزئی از مذاکرات اتمی نبوده و در آینده هم نخواهد بود.

نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری درباره توانمندی های نظامی و دفاعی خود با دیگر دولت ها مذاکره نمی نماید. درباره قطعنامه2231 هم که به صورت غلط و بی مبنا از سوی کشور انگلیس مورد توجه قرار گرفته، باید گفت یک محدودیت هشت ساله برای بهره برداری از موشک هایی در نظر گرفته شده که برای نصب کلاهک هسته ای طراحی شده باشند.

جمهوری اسلامی ایران اصلا چنین موشکی ندارد که برای سلاح های هسته ای طراحی شده باشد. از این جهت اشاره دولت انگلیس یک اشاره غلط و بدون مبناست و مورد توجه حقوقدانان بین المللی نبوده و بلکه مورد نقد آنها قرار گرفته است. در عین حال کشورهای دیگر باید توجه داشته باشند ایران رویکرد خود را برای حفظ توانمندی دفاعی از دست نخواهد داد بلکه با اتکا به ظرفیت های جوانان دانشمند کشور و همین طور ظرفیت های داخلی ملی توان دفاعی و نظامی خود را تقویت می نماید. این مسأله هم کاملا روشن است، چون جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرچالشی به نام خاورمیانه قرار گرفته است و تهدیدات امنیتی هم در این منطقه بالاست. بنابراین باید کشور از چنان توانی در عرصه دفاعی و نظامی برخوردار باشد تا قابلیت ایران برای برخورد با هر تهدیدی مورد انکار سایر کشورها ازجمله نیروهای منطقه ای و فرامنطقه ای قرار نگیرد.

*عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

منبع: جام جم

منبع: خبرگزاری پانا

به "مبنای غیرحقوقی موضع انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبنای غیرحقوقی موضع انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید