مهلت 30 روزه کارگران بیکار شده برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا

به گزارش هوای اصفهان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:مطابق قانون بیمه بیکاری، کارگرانی که با آغاز بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، بیمه بیکاری دریافت می نمایند.

مهلت 30 روزه کارگران بیکار شده برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا

به گزارش گروه اجتماعی هوای اصفهان شکر اله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران مشمول قانون کار که همزمان با شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، بیمه بیکاری دریافت می نمایند.

وی افزود: مطابق قانون بیمه بیکاری کارگرانی که به دلیل ابتلا به کرونا یا تعطیلی بنگاه می خواهند از بیمه بیکاری استفاده نمایند، برای ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری 30 روز مهلت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به صورت آنلاین در پرتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس bimebikari.mcls.ir به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از حضور متقاضیان در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور و نیز مراکز کاریابی ها جهت ثبت نام بیمه بیکاری راه اندازی شده است.

وی افزود: پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری به وسیله سامانه، نسبت به آنالیز غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم اقدام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهلت 30 روزه کارگران بیکار شده برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت 30 روزه کارگران بیکار شده برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید