هنرپیشه کویتی به خاطر کرونا خواستار اخراج کارگران خارجی شد

به گزارش هوای اصفهان، درخواست هنرپیشه مشهور کویتی از دولت این کشور برای اخراج کارگران خارجی و یا انتقال آن ها به صحرا برای مقابله با کمبود ظرفیت بیمارستان ها در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، در شبکه های مجازی جنجال به پا کرد.

هنرپیشه کویتی به خاطر کرونا خواستار اخراج کارگران خارجی شد

ه گزارش روز پنجشنبه یورو نیوز، حیات الفهد هنرپیشه 71 ساله کویتی که از مشهورترین بازیگران در حوزه خلیج فارس به شمار می رود، در گفت وگوی تلفنی با یک شبکه ماهواره ای کویتی گفت که کویتی ها در صورت ابتلای به کرونا، بیمارستانی نخواهند یافت تا در آن بستری شوند.

وی که معمولا نقش یک زن مظلوم را در بسیاری از کارهای هنری بازی می کند، گفت: ما خسته شده ایم. اگر بیمار شویم هیچ بیمارستانی پذیرای ما نخواهد بود. کشورهای این کارگران خارجی آن ها را نمی خواهند، ما برای چه باید مسئولیت این کارگران را به عهده بگیریم و هزینه های درمان آن ها را بپردازیم؟

حیات الفهد اضافه نمود: باید این کارگران خارجی از کویت اخراج یا به صحرا منتقل شوند.

تا به امروز در کویت 317 مبتلای به ویروس کرونا ثبت شده که برخی از آنها کارگران خارجی هستند. و از بین آنها 80 نفر بهبود یافته اما به طور رسمی مرگ ناشی از کرونا و یا کمبود تجهیزات و امکانات بیمارستانی مانند تخت گزارش نشده است.

کویت مبتلایان به کرونا اعم از شهروندان و یا خارجی های مقیم این کشور را به صورت رایگان درمان می کند.

70 درصد ساکنان کویت از اتباع خارجی هستند و حدود 4 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

یکی از فعالان در شبکه مجازی در واکنش به این درخواست هنرپیشه کویتی، نوشت: چگونه می توانیم کشوری انسان مدار باشیم اما درخواست کنیم انسانی را به صحرا بفرستیم؟!

فعال دیگری نوشت: چه تعداد کویتی در خارج از کشور زندگی می کنند؟ آیا باید دیدگاه این هنرپیشه هم در مورد آنها هم پیاده شود؟

عبدالله عبداالخالق استاد علوم سیاسی از کشور امارات گفت: سخنان این هنرپیشه بدرستی موجی از اعتراض و خشم ایجاد کرده است.

یورو نیوز نوشت: میلیون ها کارگر خارجی در کشورهای عرب خلیج فارس بعد از اعلام تعطیلی گسترده و همه جانبه و عدم امکان پرداخت حقوق شاغلان و یا امکان اخراج برخی از کارمندان در چارچوب اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حالتی از نگرانی و بی اعتمادی بسر می برند.

این نخستین بار نیست که در کویت چنین اظهاراتی درباره کارگران خارجی مقیم این کشور بیان می شود.

یک روزنامه نگار نیز ماه گذشته در کنفرانسی خبری از یک مقام دولتی کویت پرسید که آیا این کشور برنامه هایی برای بیرون کردن کارگران خارجی با هدف آمادگی برای مرحله زیاد شدن موارد ابتلا به کرونا و در اولویت دادن کویتی ها برای درمان و اختصاص تخت های بیمارستانی به آن ها دارد یا خیر؟،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "هنرپیشه کویتی به خاطر کرونا خواستار اخراج کارگران خارجی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرپیشه کویتی به خاطر کرونا خواستار اخراج کارگران خارجی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید