چه اندازه لباس را می توان داخل ماشین لباسشویی انداخت؟

به گزارش هوای اصفهان، ظرفیت یا حجم بار اولین چیزی است که کاربران در هنگام خرید ماشین لباسشویی به آن توجه می نمایند. به طور کلی هر ماشین لباسشویی دارای حداکثر ظرفیت خاصی برای لباس های خشک و مرطوب بوده و اندازه مشخصی از لباس را میتوان داخل ماشین لباسشویی انداخت. اما هنگام استفاده از این دستگاه ها معمولاً کاربران به اینکه چقدر لباس برای شستشو در داخل درام می ریزند توجه نکرده و آنها را وزن نمی نمایند. برای اشنایی بیشتر ، ماهان سرویس مرکز تعمیر لباسشویی ال جی در کرج ، نکاتی را در ادامه توضیح داده است .

چه اندازه لباس را می توان داخل ماشین لباسشویی انداخت؟

حداقل بار ماشین لباسشویی چقدر باید باشد؟

بیایید با حداقل مقدار بار ماشین لباسشویی آغاز کنیم ، زیرا حداقل بار به مقدار حداکثر بار اهمیت دارد درجه ارتعاش در طول چرخه شستشو به تعداد لباس های موجود در درآم در حین شستشو از یک طرف و از طرف دیگر به دوره عملکرد بدون وقفه دستگاه بستگی دارد.

به طور کلی در هر ماشین لباسشویی اتوماتیک باید حداقل 1 الی 5/1 کیلوگرم لباس خشک قرار دهید.

همه سازندگان ماشین لباسشویی این پارامتر را نشان نمی دهند و می گویند برای صرفه جویی در مصرف انرژی بهتر است مقدار بیشتری لباس در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید . با این حال برای بعضی از کاربران احتیاج به شستن سه جفت جوراب با یک تیشرت مهم تر از صرفه جویی در هزینه است که برای ماشین لباسشویی هم بی خطر نیست.

در نظر گرفتن حداقل یک کیلوگرم بار تصادفی نیست و واقعیت این است که هنگام چرخش درام با سرعت بالا ، لباس ها باید به طور مساوی در درام توزیع شوند تا تعادل ایجاد گردد. یک درام نامتعادل با شدت بیشتری آغاز به ارتعاش خواهد نمود، حتی اگر اندازه بار دستگاه زیاد نبوده و یا به خوبی نصب شده باشد باز هم لرزش داخلی باقی می ماند و به مرور زمان باعث ایجاد ریز ترکهایی در دستگاه می گردد .

بنابراین تا زمانی که اندازه لباس ها به حداقل وزن یک کیلوگرم در داخل درام ماشین لباسشویی نرسیده است نباید دستگاه خود را روشن کنید.

حداکثر وزن لباس های خشک و مرطوب داخل درام ماشین لباسشویی چقدر باید باشد؟

بهتر است به طور دقیق تر در خصوص حداکثر اندازه بار ماشین لباسشویی صحبت کنیم. تا به امروز ماشین های لباسشویی اتوماتیک می توانند 8،10 و حتی 12 کیلوگرم بار خشک داشته باشند که این مقدار زیادی است .به عنوان مثال مجموعه ای از یک روتختی و دو عدد روبالشی که به صورت خشک چند کیلوگرم وزن دارند، را می توان در داخل درام ماشین لباسشویی با بار دوازده کیلو گرم قرار داد. با این حال نباید کورکورانه به اعداد اعتماد کنید ، زیرا همه چیز به آن سادگی که به نظر می رسد نیست.

معنای فنی حداکثر بار دستگاه در کیلوگرم که در دفترچه راهنما نشان داده شده است به توضیح زیر می باشد:

دستگاه باید وزن تعیین شده را بدون بارگذاری بیش از حد موتور در طول چرخه شستشو بچرخاند ،اما این به هیچ وجه به این معنی نیست که شما باید هر بار این همه لباس ، پتو ، روتختی و… را در داخل درام دستگاه بگذارید . علاوه بر این در رعایت حداکثر بار ،کیفیت شستشو را تضمین نمی نماید.

بعضی از تولیدکنندگان ماشین لباسشویی هنگام تست دستگاه برای حداکثر بار از پارچه متراکم و سنگین استفاده می نماید که به قطعات کوچکتر تقسیم شده است و همانطور که می دانید هر چه پارچه متراکم تر باشد سنگین تر است و حجم کمتری را اشغال می نماید. بنابراین می تواند به راحتی وارد درام گردد در حالی که فضای کافی در درام نیز وجود دارد تا آن را بشوید .

مطابق با این آزمایش ، سازنده حداکثر بار را با مقداری حاشیه نشان می دهد تا دستگاه حتی در هنگام بارگیری کامل ، بارگذاری نگردد.

اندازه باری که روی ماشین لباسشویی نشان داده میگردد همواره با حجم واقعی مطابقت ندارد ، واقعیت این است که چنین پارامتری فقط به این معنی است که این اندازه بار ، وزن تعیین شده را بدون آسیب رساندن به موتور در کل چرخه شستشو تحمل می نماید .در عین حال در خصوص کیفیت شستشو نیز این مسئله که ظرفیت درام می تواند چنین مقداری از انواع خاصی از پارچه را در خود جای دهد مطلقا واقعیت ندارد.

در واقع ما لباس ها و چیزهایی که حجم بیشتر و وزن کمتری دارند را می شویم . علاوه بر این، اندازه جذب آب به تراکم و ترکیب پارچه بستگی دارد . به عنوان مثال، یک پتو را تصور کنید هنگامی که پتو خشک است به راحتی درون یک لگن قرار می گیرد اما هنگام شستن آن و هنگامی که خیس می گردد حجم آن بیشتر شده و ممکن است به سختی درون لگن قرار گیرد و شستشوی آن نیز دشوارتر خواهد بود. در خصوصدرام ماشین لباسشویی هم همین گونه است. هر چه اقلام قابل شستشو بزرگتر باشند بار و حجم درام نیز باید بزرگتر باشد .

اگر می خواهید ژاکت ، کاپشن ، پتو و غیره را در ماشین لباسشویی بشویید بنابراین باید دستگاهی با بار زیاد انتخاب کنید تا همه چیز به خوبی در داخل آن جا شده و بعلاوه جا برای شستشو و حجم گیری آنها نیز وجود داشته باشد.

امیدواریم این مطلب شما را در استفاده صحیح و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی کمک کند.

چنانچه ساکن کرج هستید برای تعمیر ماشین لباسشویی می توانید با ماهان سرویس تماس بگیرید . تعمیر لباسشویی سامسونگ در کرج و بعلاوه نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در کرج از خدمات ماهان سرویس است.

تلفن:09353001695

www.arvandoxin.com

منبع: اتاق

به "چه اندازه لباس را می توان داخل ماشین لباسشویی انداخت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اندازه لباس را می توان داخل ماشین لباسشویی انداخت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید