توصیه مقامات روس به آمریکا: در امور داخلی ما دخالت نکنید

به گزارش هوای اصفهان، سخنگوی وزارت خارجه و مقام بلندپایه دومای روسیه در واکنش به ابراز نگرانی دولت آمریکا از دستکاری در نتیجه همه پرسی و ادامه احتمالی ریاست جمهوری پوتین، چنین اظهاراتی را دخالت مستقیم در امور داخلی روسیه ارزیابی کردند.

توصیه مقامات روس به آمریکا: در امور داخلی ما دخالت نکنید

به گزارش گروه بین الملل هوای اصفهان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات مقامات آمریکایی درباره همه پرسی اصلاحات قانون اساسی واکنش نشان داده و از آنها خواست تا در امور داخلی سایر کشورها دخالت ننمایند.

زاخارووا گفت: فقط کافی است که همه آنها آرام باشند و این واقعیت که خودشان هم همین چند وقت پیش بر آن تاکید داشته و در سالهای اخیر مرتباً از ایالات متحده شنیده می شوند را قبول نمایند که نباید در امور داخلی سایر کشورها دخالت کرد.

این دیپلمات همچنین تأکید کرد که هر کشوری حق دارد که خود درباره سیاست های داخلی، خارجی، مالی ، فرهنگی و انسان محبت آمیز تصمیم گیری کند.

روز گذشته، پنج شنبه، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا بیان کرد که دولت ایالات متحده نسبت به رأی گیری اجرا شده در روسیه درباره اصلاحات در قانون اساسی این کشور ابراز نگرانی نموده اند، برای اینکه با تصویب این اصلاحات، این توان بالقوه بوجود آمده است تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی روسیه بتواند تا سال 2036 همچنان رئیس دولت باقی بماند.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در این رابطه گفت: اظهارات مقامات آمریکایی درباره اینکه آنها نگران دستکاری در همه پرسی سراسری در روسیه در مورد اصلاحات قانون اساسی و احتمال باقی ماندن رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تا سال 2036 در قدرت هستند، دخالت مستقیم و آشکار در امور داخلی این کشور است.

اسلوتسکی همچنین با تأکید بر اینکه تمامی ادعاها درباره تأثیرگذاری بر نتیجه رأی گیری درباره اصلاحات، تهمت مستقیم است. یادآور شد که وزارت امور خارجه آمریکا حق ندارد تصمیم بگیرد که چه کسی و چگونه باید بتواند به عنوان رئیس جمهوری روسیه انتخاب گردد.

لازم به یادآوری است، کمیته مرکزی انتخابات روسیه بعد از شمارش کلیه آراء صندوق های رأی گیری در همه پرسی اصلاح قانون اساسی این کشور، نتایج نهایی را بیان کرد. بر اساس این اطلاعات، 77.92 درصد از شرکت نمایندگان از اصلاح قانون اساسی روسیه حمایت کرد ن د و 21.27 درصد دیگر هم با انجام این اصلاحات مخالفت کردند. میزان مشارکت مردمی در همه پرسی 65 درصد است.

شهروندان روس در همه پرسی سراسری می بایست به این سؤال پاسخ می داد ند: آیا شما اصلاحات در قانون اساسی فدراسیون روسیه را تأیید می کنید؟

این اصلاحات تنها در صورت حمایت بیش از نیمی از شرکت نمایندگان در همه پرسی، به اجرا گذاشته می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "توصیه مقامات روس به آمریکا: در امور داخلی ما دخالت نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه مقامات روس به آمریکا: در امور داخلی ما دخالت نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید