خواص روغن سیاه دانه

به گزارش هوای اصفهان، روغن سیاه دانه خواص زیادی دارد و برای سلامتی بدن مفید است. در ادامه این مطلب در مورد فواید آن از جمله تاثیر آن بر کاهش کلسترول، رفع آکنه، ترمیم زخم، بهبود علائم آرتروز و ... بخوانید.

خواص روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه را به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن می شناسند که توانایی کاهش التهابات درون بدن و مسائل پوستی را دارد. برای آشنایی با خواص این روغن برای مو، پوست صورت، لاغری و کاهش علائم بیماری های تنفسی مانند آسم و سینوزیت این مطلب هوای اصفهان را تا انتها بخوانید.

خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی

  • کاهش فشار خون: مصرف روغن سیاه دانه، به مدت 2 ماه نتایج رضایت بخشی در کاهش فشار خون افرادی که دچار فشار خون بالا بودند، نشان داده است.
  • کاهش کلسترول: روغن سیاه دانه می تواند باعث کاهش کلسترول بد شود. میزان زیاد اسید های چرب مفید موجود در سیاه دانه، به حفظ کلسترول خوب در میزان مناسب کمک می کند.
  • بهبود علائم آرتروز مفصلی: مصرف روغن سیاه دانه خوراکی می تواند به کاهش علائم التهابی آرتروز مفصل کمک کند.
  • کاهش علائم آسم: خواص ضدالتهابی این روغن ممکن است باعث بهبود علائم آسم شود. تاثیر آن در کاهش التهابات دستگاه تنفسی می تواند در کاهش علائم برونشیت و درمان سینوزیت موثر باشد.
  • کاهش ناراحتی معده: مصرف روغن سیاه دانه می تواند در کاهش درد معده، دل پیچه و انقباض دردناک شکم موثر باشد و به کاهش گازهای معده، نفخ و پیشگیری از زخم معده نیز کمک کند.

خواص ضدسرطانی روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه، خواص ضد سرطانی دارد و در صورتی که به صورت موضعی روی پوست استفاده شود، ممکن است بتواند با سرطان پوست مبارزه کند. این روغن می تواند آسیبی که به بافت های بدن در اثر شیمی درمانی، برای کشتن سلول های سرطانی وارد می شود را کاهش دهد.

فواید روغن سیاه دانه برای زیبایی

فواید روغن سیاه دانه برای پوست هایی که دچار مشکل هستند بسیار زیاد است و علاوه بر خواص درمانی، از پوست محافظت می کند. از مزایای به کار بردن این روغن برای پوست، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوش صورت و آکنه: استفاده از روغن سیاه دانه، باعث کاهش بروز آکنه و جوش صورت خواهد شد.
  • آبرسانی مو: برای بهره مند شدن از خواص این روغن برای مو می توان آن را به صورت مستقیم روی موها استفاده کرد تا نرمی و درخشندگی مو افزایش پیدا کند.
  • پسوریازیس: استفاده موضعی از این روغن می تواند باعث کاهش پسوریازیس شود.
  • نرم کردن پوست: از این ماده برای نرم کردن پوست صورت و بدن نیز استفاده می شود و به دلیل آب رسانی از اگزما و خشکی پوست هم جلوگیری می کند.
  • ترمیم زخم: روغن سیاه دانه، تاثیر زیادی در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری های اطراف زخم دارد. این ماده پوست را تحریک می کند تا پوست جدید و سالم بسازد.

فواید روغن سیاه دانه برای لاغری و کاهش کلسترول

اضافه کردن این روغن به رژیم غذایی کم کالری، نسبت به سایر رژیم ها بیش تر باعث لاغری می شود. این روغن در صورتی که به تنهایی یا در ترکیب با زردچوبه استفاده شود، باعث کاهش وزن می شود و مهم تر از آن، خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می دهد.

در نظر داشته باشید که محصولات گیاهی نباید جایگزین راه های درمانی شوند، بلکه می توانید با مشورت پزشک از آن ها به عنوان مکمل برای سرعت بخشیدن به فرایند درمان یا پیشگیری از بیماری استفاده کنید.

منبع: پیام دلتا

به "خواص روغن سیاه دانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص روغن سیاه دانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید